محل تبلیغات شما

چون حتی با داشتن میلیون‌ها کاربر، اکثر استارتاپ‌ها، سال‌ها طول می‌کشد تابه سودآوری برسند. این موضوع به ایندلیل است که یا محصولشان آن‌قدر گران‌قیمت نیست یا اینکه آن‌ها برای پول گرفتن ازکاربران زیاد صبر می‌کنند. اگرچه استثناهایی چون Brichbox هم وجود دارند که تنها با ۱۲ میلیون دلار سرمایه‌گذاری اولیه در زمان کمی به ۱۲۵ میلیوندلار سود دست پیدا کردند. اما چنین مواردیواقعاً استثنا هستند.

قسمت قبلی

باورکردنی نیست وقتی می‌بینیم که تنها ۲۰درصد از کمپانی‌ها به نگهداری مشتریان فعلی توجه می‌کنند آن هم زمانی که اثبات شده است فروش به مشتریان فعلی بسیار ساده‌تر استاحتمال فروش به مشتریان قبلی، ۵۰ بیشتر از احتمال فروش به مشتریانجدید است.

توییتر در ابتدا با چنین مسئله‌ای روبرو بود. آن‌ها به‌سرعت میلیون‌هاکاربر به دست آورده بودند. مسئله اینجا بود که آن‌ها کاربر بودند اما واقعاً از سیستم استفاده نمی‌کردند. اینموضوع به این دلیل است که ارزش ادراکی از محصول شما با فرایند ورود و استقرار (Onboarding Processs) کاربران جدید در سیستم بالا و پایین می‌شود.

فرض کنید برای استفاده از یک سرویس ثبت‌نام کردید، یک ایمیل خوش‌آمدگویی دریافت کردید اما هیچ دستورالعملی برای استفاده از سرویس دریافت نکردید ودیگر هرگز، هیچ اطلاعاتی از سوی سرویس‌دهنده دریافت نکردید.

تجربه بدی است، نه؟! اگر من هم بودم دیگر به آنجا برنمی‌گشتم.

وقتی کاربران توییتر ثبت‌نام می‌کردند در تاریکی رها می‌شدند. زمانیکه توییتر این مشکل را برطرف کرد مشارکت کاربران به‌شدت بالا رفت. روالی که آن‌هاپیش گرفتند بسیار ساده و هوشمندانه بود. زمانی که ثبت‌نام می‌کنید، توییتر از شما می‌خواهد ۵ تا ۱۰ کاربر را انتخاب کنید و دنبال کنید.صرف ۱۰ دقیقه زمان برای پیدا کردن یک دوست یا یک شخص معروف برای دنبالکردن به معنی سرمایه‌گذاری زمانی شما بر روی این محصول است و این باعث می‌شود شما با احتمال بیشتری مجدداً برای استفاده از محصول بازگردید.طبیعی است اگر شما شخصی را دنبال (Follow) کنید واقعاً دوست دارید پست‌هایش را چک کنید و ببینید چه چیز جدیدی بهاشتراک گذاشته است.

اوبر هم همیشه در حال بهبود خدماتش است. این‌ها لیستی از تجربیاتیاست که آن‌ها در حال اجرایشان هستند:

بستنی اوبر به‌صورت عندالمطالبه (On-demand)

گل‌های رز برای روز ولنتاین به‌صورت عندالمطالبه

گوشت کبابی در تگزاس به شکل عندالمطالبه

سواری با اتومبیل‌های DeLorean در سان‌فرانسیسکو

پرواز به Hamptons با هلیکوپترهایUberCHOPPER

مشارکت با NFL (لیگ حرفه‌ای راگبی) برایفراهم کردن سواری‌های امن برای بازیکنان NFL

وقتی کمپانی شما بزرگ می‌شود، تجربه کاربری بخش بزرگی از موفقیت محصولشما خواهد بود. به همین دلیل است که کمپانی‌های بزرگی چون فیس‌بوک و اپل ساعت‌هاوقت صرف انتخاب فونت، رنگ و اندازه دکمه‌ها می‌کنند.

هیچ‌گاه از بهبود دست نکشید، در غیر این صورت بازار درس سختی به شماخواهد داد. جمله جالبی در این مورد وجود دارد: هیچ‌گاه از یادگرفتن دست نکشید،چون زندگی هیچ‌گاه درس دادن را متوقف نمی‌کند». بنابراین نمی‌توان روال هک رشد رایک بار انجام داد و سپس پرونده‌اش را بست. اگر قصد ایجاد یک کسب‌وکار متداوم رادارید باید توجه داشته باشید آنچه پس از رشد باید انجام دهید به‌اندازه همان رشداهمیت دارد.

نتیجه‌گیری و جمع‌بندی

۸ سال طولکشید تا فیس‌بوک به ارزش ۵۰ میلیارد دلار رسید. چنین رشدی بی‌سابقه و تاریخی بودالبته تا زمانی که اوبر به همان ارزشتنها در ۵ سال دست پیدا کرد.

ممکن است پیش خودتان فکر کنید چنین هک رشدی غیرممکن است» یا امکاننداره من بتونم به همچین رشدی دست پیدا کنم». هرگز این‌طور فکر نکنید. هک رشد یکاستراتژی ثابت نیست. هک رشد یک طرز فکر است. امیدوارم این راهنما کمک کرده باشد کهاین طرز فکر را بیاموزید.

در انتها به‌عنوان جمع‌بندی چهار مرحله را دوباره مرور کنیم:

۱- مطمئن شوید محصولیتولید می‌کنید که مردم واقعاً آن را بخواهند

محتوای رایگان ارائه دهید

سؤال و پرسش کنید تا ایده‌های خوب به دست آورید.

بازخوردهای بلادرنگ در مورد ایده‌تان دریافت کنید.

پیش از ساخت کامل محصول، با ارائه آن به مشتریان ایده را اعتبارسنجیکنید.

۲- بخش کوچکی از بازاررا هدف قرار دهید

محصولتان را به تجربه‌ای استثنایی برای کاربران تبدیل کنید

کمک کنید تا مشتریان، حرف در مورد محصولتان را در جامعه اطرافشان پخشکنند

۳- ویروسی شوید!

مشوق‌هایی برای به اشتراک‌گذاری محصولتان قرار دهید.

کاری کنید که محصول خودش را تبلیغ کند.

با یکپارچه شدن، جاساز کردن یا نشان‌ها، به مشتری‌های فعلی کسب‌وکارهایدیگر دست پیدا کنید.

۴- محصولتان را پیوستهبهبود دهید

به شکل پیوسته تکرار کنید و به‌روزرسانی منتشر کنید

همه جزئیات را بیازمایید.

فرآیند ورود و استقرار کاربران جدید را بهینه کنید.

شما در شرکت یا استارتاپتان چگونه از هک رشد و روش‌های آن بهره برده‌اید؟در کامنت‌ها به ما در مورد طرز فکرتان و روش‌هایی که در پیش‌گرفته‌اید بگویید.

 

سفر به چین پرجمعیت‌ترین کشور دنیا و دومین اقتصاد بزرگ دنیا

ورود حشرات مزاحم به داخل منزل

آیا فن بیرونی (کندانسور) به خوبی کار میکند؟

یک ,کاربران ,هک ,آن‌ها ,زمانی ,محصول ,به مشتریان ,هک رشد ,است که ,دست پیدا ,زمانی که

مشخصات

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

به انجمن صلصال خوش آمدید.Välkommen till Salsal Föreningen i Sverige roilisucon We Love Teen Titans(DC-MAVEL) zuperpsantho ualagcomse جدیدترین مدلهای لباس مجلسی و مانتو کت دامن و سارافن نگین ماکسی شب micompsuwit قله های مه گرفته misourfudssten Resin snow globes,coin banks,Christmas Tree Ornaments